Browsing by Author "Piotrowski, Eugeniusz. Promotor"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Funkcjonowanie ucznia z ADHD w środowisku edukacyjnym(2010-06-25T13:51:53Z) Wawrzyniak, Sonia; Piotrowski, Eugeniusz. PromotorPraca dotyczy funkcjonowania ucznia z ADHD w środowisku edukacyjnym w opiniach rodziców, nauczycieli i specjalistów z nim pracujących. Syndrom ten jest jednostką chorobową. Wszystkie objawy sprawiają, że dzieci te mają problemy w szkole, są nieakceptowane przez rówieśników i niezrozumiane przez rodziców. Niestety ich choroba jest często przyczyną rozwodów wśród rodziców. W rodzinach może pojawić się problem z alkoholem, przemocą a nawet narkotykami. Ludzie przestają się kochać. Obserwujemy kryzys rodziny. Zmienia się funkcjonowanie rodziny i relacje między jej członkami. Specjalne kompetencje do pracy z tymi uczniami powinni mieć nauczyciele. Powinni mieć szeroką wiedzę z edukacji, psychologii, terapii oraz medycyny. Niestety nie potrafią często łączyć tej wiedzy. Szkoły nastawione są na nauczanie masowe. Nie zapewniają uczniom z ADHD odpowiednich warunków do nauki i rozwoju. Wszystko to rzutuje na negatywną reputację wśród nauczycieli i rówieśników.Item Wpływ gry na instrumentach na zainteresowania muzyczne i muzyczną aktywność twórczą uczniów klas szóstych(2011-12-21T17:32:58Z) Szałek, Anna; Piotrowski, Eugeniusz. PromotorGra na instrumentach powinna być jedną z podstawowych form muzyki w szkole podstawowej. Służy nie tylko rozwojowi umiejętności i zdolności muzycznych, ale również wpływa na rozwój osobowości dziecka. Mimo tak wielu podkreślanych w pracach teoretycznych zalet- w praktyce stosowana jest marginalnie, dlatego postanowiłam tę formę aktywności muzycznej uczynić przedmiotem badań w niniejszej pracy. Celem przeprowadzonych badań empirycznych było zweryfikowania tezy o możliwości stymulowania zainteresowań muzycznych uczniów kończących II etap edukacji szkolnej, czyli klasę szóstą, w tym upodobań muzycznych, uczestnictwa uczniów w kulturze muzycznej, stosunku uczniów do zajęć muzycznych w szkole i do przedmiotu muzyka, poprzez poszerzenie zakresu gry na instrumentach w ramach przedmiotu muzyka. Cel drugi dotyczył zweryfikowania tezy o możliwości stymulowania muzycznej aktywności twórczej w zakresie mowy, ruchu z muzyką słuchania muzyki, śpiewu oraz plastyki uczniów klas szóstych, poprzez poszerzenie zakresu gry na instrumentach w ramach przedmiotu muzyka. Aby uzyskać odpowiedzi na podstawowe pytania zastosowano eksperyment pedagogiczny oraz obserwację. Badaniami objęto uczniów klas szóstych z czterech szkół podstawowych. Do badań wykorzystano autorskie narzędzia badawcze.