Browsing by Author "Spaleniak, Alicja"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Badania potrzeb użytkowników Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu ( Cz.2)(2008) Spaleniak, Alicja; Szerksznis, ŻanetaPrzeprowadzone w latach 2005/2006 badania, których wyniki prezentujemy, dotyczą grupy studentów V roku studiów i uzupełniają badania z roku 2002 . Interesująca wydawała się odpowiedź na pytanie czy magistranci inaczej niż studenci wcześniejszych lat studiów postrzegają bibliotekę i jej ofertę, i czego tak naprawdę od niej oczekują.Tak postawione pytanie pociągnęło za sobą chęć rozwinięcia tych badań dalej, tj. na liczną w naszym Uniwersytecie grupę słuchaczy studiów doktoranckich ( ok.1.200 osób).Item Badania potrzeb użytkowników Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu (Cz.1)(2003) Spaleniak, Alicja; Szerksznis, ŻanetaArtykuł przedstawia wyniki badań użytkowników Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu, które przeprowadziłyśmy n a przełomie maja i kwietnia 2002 roku w oparciu o program Libra Priority Search. Badania pozwoliły na ocenę poziomu zadowolenia klientów z usług oferowanych przez agendy Biblioteki, zarówno tych tradycyjnych dostępnych w czytelniach i wypożyczalniach, jak i usług elektronicznych dostępnych ze strony domowej Biblioteki, takich jak informacja katalogowa dostępna przez katalog online, dostęp do prenumerowanych czasopism elektronicznych i bazy danych, tj.: bibliografii dziedzinowych i narodowych. Miały one na celu rozpoznanie potrzeb czytelników, ustalenie słabych i mocnych stron biblioteki. Czy nasza oferta odpowiada oczekiwaniom otoczenia akademickiego i czy sposób oferowania, dystrybucji naszych usług jest odpowiedni? We wstępie omówiona została 3-częściowa ankieta, składająca się : z metryki , z listy 11 usług bibliotecznych, oraz z listy 22 potrzeb wyłonionych przez czytelnika. Umówiono również sposób przetwarzania danych danych przez oprogramowanie Libra. W części drugiej pt.: „Zadowoleni i niezadowoleni czytelnicy” omówiono poziom satysfakcji z usług oferowanych przez Bibliotekę Uniwersytecką oceniony w pięciostopniowej skali. W trzeciej części „Potrzeby ankietowanych czytelników” dokonano porównania preferencji czytelników ze względu na kierunek i lata studiów, częstotliwość korzystania, etc. Wyniki badań ankietowych prowadzonych w roku akademickim 2001/2002 odniesiono do raportu Instytutu Socjologii UAM wykonanego na zlecenie JM Rektora.