Browsing by Author "Tittenbrun, Jacek. Promotor"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Strategiczne sieci socjoekonomiczne małej i średniej działalności gospodarczej(2014) Koniuszy, Łukasz; Tittenbrun, Jacek. PromotorStrategiczne sieci socjoekonomiczne – to nowa kategoria teoretyczna, jaka się wyłoniła z prowadzonych pod paradygmatem teorii ugruntowanej badań empirycznych. Należy je definiować jak antysystemowe modalności struktury społecznej. Wyszczególniono dwa mechanizmy sterujące procesami socjoekonomicznymi: instytucjonalizujące treści relacji międzyludzkich sprzężenia zwrotne oraz rekursywność społecznych praktyk. Oba dynamizują się w czasie, tworząc samoograniczające się ścieżki strategiczne. Ten rodzaj sieci, w odróżnieniu od opisywanych w literaturze przedmiotu sieci społecznych i sieci przedsiębiorstw, przechodzi oscylacyjnie mimo i ponad granicami systemów społecznych i gospodarczych, przenikając je polimodalnie i polikontekstualnie. Powstające w ten sposób ambiwalencje mogą wśród ludzi nieusieciowionych powodować psychologizmy interakcji i paradoksalizację stosunków.