Nowe uregulowania, działalności reklamowej w ustawodawstwie polskim

Loading...
Thumbnail Image

Date

1994

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Wydział Prawa i Administracji UAM

Title alternative

New Polish legislation on advertising

Abstract

The new Law Against Unfair Competition of 199.8 contains several significant provisions forming the legal framework of advertising. Apart from references to non-legal axiological norms typical of this branch of legislation ("boni mores"), Art. 16 of t he Law, fully devoted to advertising torts, prohibits in particular: disinforming, arousing fear, exploiting naivety, infringing privacy. In accordance with trends in Europe, comparison is only conditionally permitted ("true information useful for customers"). The effectiveness of the new law in the marketplace will be decided by the practice. Hitherto no judgments based on its provisions have been reported.

Description

Sponsor

Digitalizacja i deponowanie archiwalnych zeszytów RPEiS sfinansowane przez MNiSW w ramach realizacji umowy nr 541/P-DUN/2016

Keywords

Citation

Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 56, 1994, z. 2, s. 125-134

ISBN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego