Wydział Neofilologii (WN)/Faculty of Modern Languages and Literatures
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Wydział Neofilologii (WN)/Faculty of Modern Languages and Literatures by Author "Andrzejewska, Ewa"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Rozwijanie kompetencji medialnej wśród przyszłych nauczycieli języków obcych w ramach pracy w tandemie elektronicznym. Projekt polsko-niemiecki(2015) Adamczak-Krysztofowicz, Sylwia; Szczepaniak-Kozak, Anna; Andrzejewska, EwaKompetencja medialna jest od dawna uznawana za podstawowy element warsztatu glottodydaktyka, a w dzisiejszych czasach nabiera szczególnego znaczenia ze względu na wszechobecność mediów w dydaktyce i życiu codziennym. Nowoczesna glottodydaktyka zwraca się ku mediom nie tylko dlatego, iż zwiększają możliwości nauczania i uczenia się języków, ale również dlatego, że autonomizują ucznia, często stymulując jego kreatywność i umiejętności afektywne (soft skills). Mając to na uwadze, autorki prezentacji w ujęciu teoretycznym i praktycznym rozważają rozwijanie kompetencji medialnej wśród przyszłych nauczycieli języków obcych, ze szczególnym odniesieniem do przyszłych nauczycieli języka niemieckiego i angielskiego. W części praktycznej autorki prezentują krótki opis, cele, etapy i najważniejsze wyniki polsko-niemieckiego kursu tandemu elektronicznego, w którym brali udział studenci Instytutu Lingwistyki Stosowanej UAM w Poznaniu i Uniwersytetu Technicznego w Darmstadt. Projekt ten obejmował zajęcia językowe prowadzone w czasie rzeczywistym, których celem było wspólne stworzenie wideocastów pt. „Wirtualny spacer po mieście“. W tym celu studenci wykorzystywali platformę Moodle 2.3 i program Adobe Connect. W oparciu o produkty końcowe wypracowane w tandemach przez studentów i dane z ankiet ewaluacyjnych, autorki omawiają pozytywne i negatywne doświadczenia uczestników projektu w obsłudze mediów i pracy w mediowanym środowisku. Na tej podstawie próbują odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu i w których obszarach taka forma pracy ze studentami rozwija ich kompetencję medialną jako przyszłych nauczycieli, oraz jakie inne powiązane kompetencje może rozwinąć kurs tandemu elektronicznego.