Browsing by Author "Magrafta, Galit"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item A Professional Learning Community as a Factor of the Professional Development of Teachers(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2017) Magrafta, GalitThe article presents the importance of the professional learning community in the school framework. It discusses the creation of a learning community, its characteristics, advantages, and the challenges in the leadership and establishment of a professional learning community. In addition, the article presents the importance of the introduction of a learning community into educational frameworks and provides a solution to the resources that pertain to the time or systemic flexibility.This article highlights the importance of collaborations, peer learning, and a productive discourse among teacher colleagues.Item The lesson study model in the professional development of mathematics teachers: the case of elementary school learning communities(2021) Magrafta, Galit; Banaszak, Sławomir. PromotorProfesjonalna społeczność ucząca się to istotny element rozwoju zawodowego w różnych kategoriach zawodowych. W ostatnich dwóch dekadach w systemie edukacji powstały również wspólnoty uczące się nauczycieli jako część kultury szkolnej oraz czynnik rozwoju zawodowego nauczycieli. Niniejsze opracowanie dotyczy kwestii rozwoju zawodowego nauczycieli matematyki w izraelskich szkołach podstawowych, którzy uczestniczyli w zawodowej społeczności uczącej się, ze szczególnym uwzględnieniem modelu partnerskiego uczenia się zgodnie z modelem uczenia się na lekcjach. Celem badania było zidentyfikowanie procesów nauczania-uczenia się, które przyczyniają się do wiedzy i umiejętności nauczycieli należących do społeczności zawodowej oraz zbadanie wpływu partnerskiego uczenia się na rozwój zawodowy i osobisty nauczycieli w społeczności, zgodnie z japońskim modelem studium lekcji. Część teoretyczna obejmuje cztery główne rozdziały: rozwój zawodowy nauczycieli i szkoły jako organizacji uczącej się, charakterystyka społeczności zawodowej uczącej się oraz opis jej wkładu i wyzwań, partnerskiego uczenia się i modelu studium lekcji jako narzędzia rozwoju zawodowego nauczycieli matematyki. Autorka zdecydowała się na jakościowe badanie empiryczne, ze szczególnym uwzględnieniem etnografii, w duchu paradygmatu konstruktywistycznego.