Praktyka Teoretyczna 2013, nr 1(7)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Praktyka Teoretyczna 2013, nr 1(7) by Subject "hegemonia"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item The school as an arena of political contestation: education policy from a post-Marxist perspective(Międzywydziałowa „Pracownia Pytań Granicznych” UAM, 2013) Wright, AdamMarksizm był i wciąż zdaje się być dominującą perspektywą teoretyczną w obrębie krytycznej analizy polityki edukacyjnej. Autor opisuje zróżnicowane „obrazy” szkoły obecne w teorii marksistowskiej, a krytykowane za determinizm ekonomiczny i redukcjonizm klasowy. Odwołując się do prac Ernesto Laclaua, prezentuje alternatywne dla marksizmu ramy teoretyczne, które można wykorzystać w krytycznych badaniach produkcji i implementacji polityki edukacyjnej. Z tej perspektywy, szkoła oraz polityka edukacyjna postrzegane są jako przestrzenie politycznej kontestacji i walki o hegemonię.