Bohemistyka, 2009, nr 3
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bohemistyka, 2009, nr 3 by Subject "functional styles of language"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Reklama a style funkcjonalne języka. Zarys problematyki(Komisja Slawistyczna PAN, Oddział w Poznaniu, IFS UAM, Wydawnictwo PRO, 2009) Cieciura, PiotrAutor prezentuje zarys szerokiego zagadnienia reklamy wobec stylów funkcjonalnych języka. Na początku przytacza cele komunikatu reklamowego opracowane przez znanych lingwistów J. Brabca i J. Bralczyka. Następnie autor prezentuje przegląd stanowisk językoznawców czeskich i polskich na temat przynależności tekstów reklamowych do danego stylu języka (styl publicystyczny, administracyjny, artystyczny bądź samodzielny styl reklamy), by ostatecznie dojść do wniosku, że pytanie o styl tekstów reklamowych pozostaje otwarte.