Język. Komunikacja. Informacja, 2009, tom 4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Język. Komunikacja. Informacja, 2009, tom 4 by Subject "Językowe środki perswazji"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Językowe środki perswazji i manipulacji w informacjach prasowych na przykładzie Targów Budownictwa BUDMA 2008(SORUS S.C. Wydawnictwo i Drukarnia Cyfrowa, 2009) Zięba, AnnaCelem publikacji jest analiza tekstów prasowych sporządzonych przez specjalistów ds. public relations pochodzących z kampanii promującej poznańskie targi budowlane BUDMA 2008. Teksty badane są pod względem występowania takich językowych środków perswazji i manipulacji, jak m.in.: operatory zmieniające hierarchię układu informacyjnego, operatory wzmocnienia funkcji pragmatycznych, operatory blokujące weryfikację, operatory wywołujące „efekt obserwatora” oraz zastosowanie stopnia wyższego, najwyższego, liczb, fraz i powiedzeń.