Artykuły naukowe (WAiK)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Artykuły naukowe (WAiK) by Subject "music"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Umuzykalniający potencjał aplikacji TikTok w kontekście instytucjonalnej edukacji muzycznej(Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, 2022-12) Łukasz, JudaArtykuł traktuje o umuzykalniającym potencjale, jaki kryją w sobie współczesne audiowizualne media społecznościowe. Uwzględnia też stan systemowej edukacji muzycznej prowadzonej w szkołach. Autor weryfikuje tezę, czy aplikacje, w których cyrkulują lapidarne formy wideo (np. aplikacja TikTok) mogą przyczyniać się do umuzykalnienia młodzieży. W tym celu przytacza konkretne przykłady praktyk muzycznych, które mają miejsce w tych przestrzeniach. Jako główny punkt odniesienia traktuje relacje instytucjonalnie prowadzonej edukacji muzycznej z popkulturą, stojącą w centrum treści cyrkulujących we współczesnych mediach.