Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10593/12042
Title: Czym są krytyczne badania nad szkolnictwem wyższym? (CPP RPS 73/2014)
Authors: Szadkowski, Krystian
Issue Date: 2014
Publisher: Center for Public Policy Research Papers Series
Citation: CPP RPS Vol. 73 (2014), Poznań, 2014, pp. 1-52.
Abstract: „W im większym stopniu badaczom udaje się w projektowaniu badań oraz interpretacji wyników brać pod uwagę różne perspektywy zróżnicowanych aktorów – pisał w latach dziewięćdziesiątych Teichler – tym bardziej badania nad szkolnictwem wyższym stają się konceptualnie odpowiednie, jak również potencjalnie użyteczne dla praktycznego rozwiązywania problemów”. Takim właśnie konceptualnym i metodologicznym rozszerzeniem pola badań nad szkolnictwem wyższym głównego nurtu jest ich krytyczne odgałęzienie, które stanowi przedmiot zainteresowania niniejszego tekstu. Jak zaznacza Christine Musselin, ostatnio w badaniach głównego nurtu coraz częściej zwraca się uwagę na związane z upowszechnieniem w ramach akademickiego miejsca pracy tymczasowych form zatrudnienia, postępujące różnicowanie profesji akademickiej. Perspektywa tych zatrudnionych w niepewnych warunkach akademików, oraz perspektywa studentów i ruchów studenckich, składa się na to, co całkiem niedawno, na łamach Chronicle of Higher Education, amerykański badacz Jeffrey Williams nazwał rozwijającymi się od dwóch dekad narracją krytycznych badań uniwersytetu.
URI: http://hdl.handle.net/10593/12042
Appears in Collections:2014, Vol. 73. Czym są krytyczne badania nad szkolnictwem wyższym?

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CPP_RPS_vol.73_Szadkowski.pdf453.96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.