Gramatyczne dryle tłumaczeniowe w nauczaniu języka angielskiego
Loading...
Date
2013
Authors
Advisor
Editor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Title alternative
Abstract
Dryl językowy można zdefiniować jako ćwiczenie, w którym „istnieje pełna kontrola odpowiedzi ucznia, tzn. w którym w każdym zadaniu istnieje tylko jedna poprawna odpowiedź i odpowiedź ta jest w pełni przewidywalna.” (Marton 1979:41). Gramatyczne dryle tego rodzaju stosowane były powszechnie w metodzie audiolingwalnej w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych dwudziestego wieku, a później zarzucone z rzekomego powodu braku skuteczności. W niniejszym artykule postaram się pokazać na przykładzie języka angielskiego, iż gramatyczny dryl tłumaczeniowy to ćwiczenie, które może pomóc uczniom w opanowaniu struktur języka obcego.
Description
Sponsor
Keywords
gramatyka, dryle tłumaczeniowe
Citation
Języki Obce w Szkole 1, 2013, pp. 82-87