Gramatyczne dryle tłumaczeniowe w nauczaniu języka angielskiego

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Title alternative

Abstract

Dryl językowy można zdefiniować jako ćwiczenie, w którym „istnieje pełna kontrola odpowiedzi ucznia, tzn. w którym w każdym zadaniu istnieje tylko jedna poprawna odpowiedź i odpowiedź ta jest w pełni przewidywalna.” (Marton 1979:41). Gramatyczne dryle tego rodzaju stosowane były powszechnie w metodzie audiolingwalnej w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych dwudziestego wieku, a później zarzucone z rzekomego powodu braku skuteczności. W niniejszym artykule postaram się pokazać na przykładzie języka angielskiego, iż gramatyczny dryl tłumaczeniowy to ćwiczenie, które może pomóc uczniom w opanowaniu struktur języka obcego.

Description

Sponsor

Keywords

gramatyka, dryle tłumaczeniowe

Citation

Języki Obce w Szkole 1, 2013, pp. 82-87

Seria

ISBN

ISSN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego