Doświadczanie sytuacji kryzysowych a możliwości twórczego kształtowania siebie

Loading...
Thumbnail Image

Date

2006

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Wszechnica Polska – Szkoła wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie

Title alternative

Abstract

Wśród sytuacji stresowych szczególną grupę stanowią sytuacje kryzysowe. Kryzys jest rozumiany jako wydarzenie, którego wystąpienie pozostaję poza kontrolą jednostki, które ma charakter przełomowy, wydarzenie, które zostaje wpisane w obiektywną sytuację czy losy życiowe jednostki. Wydarzenie to jest zagrożeniem dla dotychczas cenionych wartości i zmusza jednostkę do podjęcia działań przystosowawczych. Większość badaczy zajmujących się stresem, poszukuje charakterystycznych stresorów, sytuacji trudnych, kryzysowych bezpośrednio związanych z wydarzeniem problemowym i działających na jednostkę. Badacze ci nie podejmują jednak problematyki doświadczeń kryzysowych w kontekście twórczego kształtowania siebie. W artykule starano się odpowiedzieć na pytanie czy doświadczanie sytuacji kryzysowych może być twórczo wykorzystane w procesie rozwoju jednostki.

Description

Sponsor

Keywords

kryzys, rozwój

Citation

Stelter, Ż., Doświadczanie sytuacji kryzysowych a możliwości twórczego kształtowania siebie. W: J. Gralewski, U. Ostrowska, I. Pufal-Struzik, K. J. Szmidt, W. Dobrołowicz, (red.), Kreatywność – kluczem do sukcesu w edukacji. Warszawa: Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej 2006,s. 222-231.

ISBN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego