Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej to czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki specjalnej, łączącej wiedzę z obszaru nauk humanistycznych, społecznych i medycznych. Jego zadaniem jest szeroko rozumiana wymiana myśli, poglądów dotyczących wykluczenia społecznego, marginalizacji, nierówności społecznych, kulturowych, wszystkich rodzajów niepełnosprawności oraz uwypuklenie konieczności indywidualnej, wieloprofilowej diagnozy rozwoju człowieka w ciągu życia, rozpoznania specjalnych potrzeb edukacyjnych, określania indywidualnie pojmowanych obszarów i płaszczyzn edukacji, rehabilitacji, wczesnego wspomagania i społecznego wsparcia.
Interdisciplinary contexts of Special Pedagogy is an interdisciplinary journal dedicated to the problems of the contemporary special pedagogy – the branch that combines the knowledge of humanistic and medical fields. Widely understood exchange of thoughts, views concerning social exclusion, marginalization, social and cultural inequality, all kinds of disabilities, orienting towards the necessity of individual, multiprofile diagnosis of human upbringing, recognition of special educational needs, maintaing individually understood areas and the planes of education, rehabilitation as well as early and social support are its main objectives.
Redaktor naczelny: prof. dr hab. Iwona Chrzanowska Kontakt: Wydział Studiów Edukacyjnych ul. Szamarzewskiego 8960-568 Poznań tel.618292066 e-mail: a.wojcie@amu.edu.pl strona www: http://www.staff.amu.edu.pl/~wse/konteksty/index.php Nazwa wydawcy: Wydawnictwo Naukowe UAM ISSN 2300-391x