Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Help
Sign on to:
My AMUR
Receive email
updates
Edit Profile
Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10593/24326
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
Kościńska-Jawień, Hanna
-
dc.contributor.author
Mól, Katarzyna
-
dc.date.accessioned
2019-02-14T11:50:28Z
-
dc.date.available
2019-02-14T11:50:28Z
-
dc.date.issued
2018
-
dc.identifier.citation
Jazdon K., red. nauk., Biblioteka naukowa: czy jeszcze naukowa? Poznań: Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2018, s.249-259.
pl
dc.identifier.isbn
9788360961162
-
dc.identifier.issn
0860-1933
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10593/24326
-
dc.description.abstract
W warunkach dynamicznych przemian społeczno-kulturowych i postępującej cyfryzacji zmieniają się rola i postrzeganie bibliotek naukowych. Biblioteki coraz częściej szukają nowych form kontaktu z czytelnikiem, wprowadzając rozwiązania spoza tradycyjnego bibliotekarstwa. Zmienia się także zakres usług i rola bibliotekarza jako administratora informacji. Kluczowym elementem stają się właściwie prowadzona komunikacja i kształtowanie nowych kompetencji czytelniczych. Współczesne biblioteki mają do czynienia z klientem nowej generacji, przyzwyczajonym do posługiwania się nowymi technologiami. Spośród wielu nowych narzędzi, które wkroczyły w biblioteczną codzienność, pojawiła się również gra, stosująca metody grywalizacji. Biblioteki naukowe i uniwersyteckie w Polsce adaptują metody gier do swojej pracy, wykorzystując elementy edukacyjne, informacyjne i komunikacyjne. Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego podjęła próbę organizacji gry w środowisku akademickim. Projekt Wkręceni w Bibliotekę to gra adresowana do studentów, której celem jest promocja i popularyzacja biblioteki przez rywalizację i aktywne spędzanie czasu.
pl
dc.description.abstract
In the conditions of dynamic socio-cultural changes and progressive digitization, the role and perception of scientific libraries is under constant change. Libraries are increasingly looking for new forms of contact with the reader, introducing solutions from outside traditional librarianship. The range of services and the role of the librarian as an information administrator are also changing. The proper communication and shaping of new reading competences becomes the key element. Modern libraries are dealing with a new generation of customers, accustomed to using new technologies. Among the many new tools that have entered the library everyday life: a game has also appeared, using methods of gamification. The scientific and university libraries in Poland adapt the methods of games to their work, using elements of education, information and communication. The Main Library of the Pedagogical University has made an attempt to organize the game in the academic environment. Project under the title Wkręceni w Bibliotekę is a game addressed to students whose aim is to promote and popularize the Library through competition and active spending of time.
pl
dc.language.iso
pol
pl
dc.publisher
Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu
pl
dc.relation.ispartofseries
Prace Naukowe Biblioteki Uniwersyteckiej;33
-
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
pl
dc.subject
biblioteka naukowa
pl
dc.subject
scientific library
pl
dc.subject
gra biblioteczna
pl
dc.subject
library game
pl
dc.subject
grywalizacja
pl
dc.subject
gamification
pl
dc.subject
generacja Google
pl
dc.subject
Google generation
pl
dc.subject
kompetencje czytelnicze
pl
dc.subject
competence of readers
pl
dc.subject
aktywizacja czytelników
pl
dc.subject
activation of readers
pl
dc.title
Gra biblioteczna w pracy bibliotekarza jako narzędzie kształcenia kompetencji i forma aktywizacji użytkowników biblioteki
pl
dc.title.alternative
A library game at the work of a librarian, as a tool of developing competence and a form of activation for library users
pl
dc.type
Rozdział z książki
pl
Appears in Collections:
Książki/rozdziały (Bib)
Files in This Item:
File
Description
Size
Format
20.pdf
1.64 MB
Adobe PDF
View/Open
Show simple item record
This item is licensed under a
Creative Commons License