Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/25488
Title: Kontekstualność przemian polskiej szkoły
Other Titles: Contextuality of Changes in the Polish School
Authors: Rossa, Piotr
Keywords: polska szkoła
rodzina
wychowanie
Internet
media
dzieci w sieci
wielokulturowość
tożsamość
education
globalization
pamilya
οικογένεια
家庭
परिवार
valor
sviluppo scientifico
educazione
globalizzazione
transformation of the Polish school
преобразование польской школы
迁移
身分
全球化
Küreselleşme
Kimlik
Issue Date: 2018
Publisher: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny
Citation: P. Rossa, Kontekstualność przemian polskiej szkoły, [w:] A. Sobczyk-Gąsiorek, J. Szymańska (red.), Od teorii do praktyki szkolnej w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej, Poznań - Kalisz 2018, s. 141-157.
Abstract: The text refers to antropological and cultural as well as sociological-pedagogical approaches to analyse the challenges of the modern world towards the Polish school. Such a wide analysis, going beyond the school environment itself, allowed to outline the ongoing cultural changes, that are bringing many new opportunities with them, as well as posing treeats on the roads to obtaining ethical orientation and the hierarchy of values in the home and school education. In the introduction, I showed the dissimilarity of 20th-century historical experiences for particular regions of Europe, an at the end I made an assessment of the changes taking place in the contemporary Polish educational system and their impact on tasks for parents, teachers and educators.
Sponsorship: Publikacja częściowo opracowana w ramach projektu "Nowa jakość praktyk na WPA UAM" dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego WND POKL 03,03,02-00-072/10
URI: http://hdl.handle.net/10593/25488
ISBN: 978-83-941350-5-8
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rossa_Kontekstualnosc_przemian_polskiej_szkoly.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons