Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Help
Sign on to:
My AMUR
Receive email
updates
Edit Profile
Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10593/26363
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
Ishchenko, Ihor
-
dc.contributor.author
Bashkeieva, Olena
-
dc.date.accessioned
2021-07-26T06:09:04Z
-
dc.date.available
2021-07-26T06:09:04Z
-
dc.date.issued
2021
-
dc.identifier.citation
Środkowoeuropejskie Studia Polityczne 2021, nr 2, s. 99-117.
pl
dc.identifier.issn
1731-7517
-
dc.identifier.uri
https://hdl.handle.net/10593/26363
-
dc.description.abstract
The purpose of this article is to explore positioning and rebranding as tools for state security in global space, using the methodology of constructivism in international relations. The author hypothesizes that positioning the country as safe will be attractive only if there is a unifying factor based on the principles of consocial democracy. To achieve this purpose, the authors used several scientific approaches and methods: constructivism as a scientific paradigm; dialectical method; content analysis, and comparison. The article covers the following issues: Positioning and rebranding in modern conditions; Level of branding effectiveness in Ukraine; National identity as the basis for rebranding and state security; Rebranding states in the face of new challenges and threats. The essence of the conclusions is as follows: States will choose a partner for economic cooperation under difficult conditions in terms of political risks, benefits, and costs. This trend is about renewed positioning and rebranding to facilitate decisions on cooperation. The effectiveness of the existing state brand depends not only on creating an attractive external picture of the country’s positioning. Without a genuine alignment of the declared brand with the internal situation of the state, the political system as a whole, the congruent of the mental construct of the main political structures and the social environment, the brand will not be attractive to investors and the country will remain in an unstable environment.
pl
dc.description.abstract
Celem artykułu jest zbadanie pozycjonowania i rebrandingu jako narzędzi zapewniających bezpieczeństwo państwa w przestrzeni globalnej przy użyciu konstruktywizmu w stosunkach międzynarodowych. Hipoteza zakłada, że pozycjonowanie kraju jako bezpiecznego byłoby atrakcyjne tylko wtedy, gdy istnieć będzie czynnik jednoczący oparty na zasadach demokracji konsocjonalnej. Aby sprostać temu założeniu, autorzy zastosowali szereg perspektyw i metod naukowych: konstruktywizm jako paradygmat naukowy; metodę dialektyczną; metody analizy treści i porównawczą. W artykule omówiono następujące kwestie: pozycjonowanie i rebranding w nowoczesnych warunkach; poziom skuteczności brandingu na Ukrainie; tożsamość narodowa jako podstawa rebrandingu i bezpieczeństwa państwa; rebranding państw w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń. Wnioski są następujące: państwa wybierają partnera do współpracy gospodarczej w trudnych warunkach, szacując ryzyko polityczne, korzyści i koszty. Trend ten polega na aktualizacji pozycjonowania i rebrandingu w celu ułatwienia podejmowania decyzji o współpracy. Skuteczność istniejącego brandu państwowego zależy nie tylko od stworzenia atrakcyjnego zewnętrznego pozycjonowania kraju. Bez prawdziwego dostosowania deklarowanego brandu do faktycznego statusu państwa, jego systemu politycznego jako całości, a także głównych struktur politycznych i środowiska społecznego, brand nie będzie atrakcyjny dla inwestorów, a państwo pozostanie w niestabilnym środowisku.
pl
dc.language.iso
eng
pl
dc.publisher
Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
pl
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
pl
dc.rights
Uznanie autorstwa 3.0 Polska
*
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
*
dc.subject
positioning
pl
dc.subject
rebranding
pl
dc.subject
security
pl
dc.subject
international relations
pl
dc.subject
constructivism
pl
dc.subject
identity
pl
dc.subject
values
pl
dc.subject
interests
pl
dc.subject
pozycjonowanie
pl
dc.subject
rebranding
pl
dc.subject
bezpieczeństwo
pl
dc.subject
stosunki międzynarodowe
pl
dc.subject
konstruktywizm
pl
dc.subject
tożsamość
pl
dc.subject
wartości
pl
dc.subject
interesy
pl
dc.title
Positioning and Rebranding as a State Security Tools in Global Space
pl
dc.title.alternative
Pozycjonowanie i rebranding jako narzędzia bezpieczeństwa państwa w przestrzeni globalnej
pl
dc.type
Artykuł
pl
dc.identifier.doi
10.14746/ssp.2021.2.6
-
dc.description.number
2
pl
dc.description.pageof
99
pl
dc.description.pageto
117
pl
dc.description.journaltitle
Środkowoeuropejskie Studia Polityczne
pl
Appears in Collections:
Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2021, nr 2
Files in This Item:
File
Description
Size
Format
06-Bashkeieva.pdf
371.94 kB
Adobe PDF
View/Open
Show simple item record
This item is licensed under a
Creative Commons License