Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/26989
Title: Social media i polityka. Organizacja – procesy – finanse
Authors: Jakubowski, Jakub
Keywords: social media
polityka
media
komunikowanie polityczne
media społecznościowe
politologia
Issue Date: 2020
Publisher: Wydawnictwo Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
Citation: J. Jakubowski, Social media i polityka. Organizacja – procesy – finanse, Wydawnictwo Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, Poznań 2020.
Description: Polityka przeniosła się do internetu – można często usłyszeć w sytuacjach, gdy w serwisie Twitter trwa dyskusja o kolejnej dymisji, reformie, aferze, posiedzeniu czy demonstracji. Składają się one na niekończący się „serial”, który dla wielu osób stanowi stały przedmiot zainteresowania. Istotnie, polityka i sieć znajdują się w relacji permanentnej symbiozy. Emocje towarzyszące polityce zapewniają niezbędny dla ekonomicznego rozwoju mediów buzz, a więc „sieciowy gwar” skutkujący odpowiednim ruchem na stronach partii i polityków. Ponadto, cechy internetu takie jak szybkość, skrótowość i sieciowa struktura sprawiły, że stał się on istotnym czynnikiem redefiniującym relacje na linii politycy–media–obywatele. To, co zrewolucjonizowało pojawienie się 24-godzinnej telewizji informacyjnej, sieć jedynie napędziła. Wzajemne zależności świata polityki i mediów społecznościowych nie są jednoznaczne, a przez to niełatwe do ujęcia w ramy poznania naukowego. Podobnie jak w całym uniwersum rzeczywistości społecznej – jest to sfera relacji, głównie między wspomnianymi trzema podstawowymi ogniwami komunikacji politycznej. W świecie zależności komercyjnych, zasady rządzące tymi relacjami wydają się być prostsze: ja próbuję tobie coś sprzedać, prezentując to z użyciem formy tożsamej dla social media, a ty – jeśli uznasz towarzyszące temu procesowi argumenty – podejmujesz decyzję konsumencką. Mimo istnienia pewnych analogii, świat polityki jest inny – permanentny, niezapewniający możliwości zwrotu, oparty na dość sztywnym kalendarzu, oferujący bardzo specyficzne „towary”: organizacje, idee i ludzi.
URI: https://hdl.handle.net/10593/26989
ISBN: 978-83-66740-09-9
Appears in Collections:Artykuły naukowe (WNPiDZ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
J_Jakubowski_Social_media_i_polityka (1).pdf9.28 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.