Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela

Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Advisor
Editor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Title alternative
Abstract
Description
Biorąc pod uwagę scieżkę rozwoju studenta w Oxford i ucznia w gimnazjum na Dolnym Sląsku oraz różnice kulturowe i organizacyjne między szkołą polską a anglosaską, warto pokusić się o refleksję nad tym, jak z perspektywy psychologicznej może wyglądać tutoring w polskiej szkole. Warto spróbować odpowiedzieć na pytania: czy tutoring w szkole spełnia inne cele niż w klasycznym modelu Oksfordzkim?; w jaki sposób zarówno nauczyciel-tutor, jak i uczeń mogą do nich dążyć?; co może przyniesć tutoring uczniowi, a co nauczycielowi? Zatem: czym jest tutoring rozwojowy w perspektywie psychologicznej? Czym się różni od klasycznego modelu Oxfordzkiego? Czym może być spotkanie tutorskie w polskiej szkole?
Sponsor
Keywords
Citation
Brzezinska, A. I., Rycielska, L. (2009). Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela. W: P. Czekierda, M. Budzynski, J. Traczynski, Z. Zalewski, A. Zembrzuska (red.), Tutoring w szkole. Miedzy teoria a praktyka zmiany edukacyjnej (s. 19 – 30). Wrocław: Towarzystwo Edukacji Otwartej.
DOI
Alternative location
Creative Commons License