Założenia programowo-organizacyjne reformy oświaty z 1999 roku w zakresie edukacji elementarnej

Title alternative

Abstract

W rozdziale podjęto próbę refleksji nad założeniami programowo-organizacyjnymi reformy oświaty z 1999 roku w zakresie edukacji elementarnej. W ramach wprowadzenia w problematykę opisaliśmy w nim polską oświatę w przededniu jej reformowania, przedstawiliśmy wykaz reform i prób naprawy systemu edukacji z lat 1945-1999 oraz harmonogram prac związanych z wdrażaniem reformy oświaty z 1999 roku. W kolejnych punktach skupiliśmy się na głównych funkcjach i zadaniach wczesnej edukacji w założeniach reformy, nowelizacjach i zmianach w toku wdrażania reformy – ich kierunkach i charakterze, oraz przedstawiliśmy wyniki badań własnych dotyczących organizacyjno-materialnego stan szkół z punktu widzenia szans realizacji założeń reformy.

Description

Sponsor

Keywords

Edukacja elementarna, Oświata, Reforma oświaty z 1999 roku

Citation

Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej, red. H. Sowińska, s. 19-78.

ISBN

978-83-232-2256-9

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego