Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/6248
Title: Historia dramy
Authors: Michałowska, Danuta Anna
Issue Date: 16-May-2013
Series/Report no.: Drama i psychodrama w edukacji - metody kreatywne w edukacji;
Abstract: Pierwsze doniesienia o próbach zastosowania dramy jako metody edukacyjnej można odnaleźć na przełomie XIX i XX wieku w Anglii. W 1917 roku Caldwell Cook wprowadził metodę ,,grania ról” w Pears School w Cambridge oraz jako pierwszy sformułował tezę, że granie jest skuteczną metodą nauczania. Jednakże okazuje się, że źródła i początki tej metody, podobnie jak psychodramy sięgają znacznie wcześniej. Mimo to historia dramy w edukacji i szkole rozpoczyna się w XX wieku.
Description: Materiał dydaktyczny jest przeznaczony dla studentów specjalności nauczycielskiej w ramach modułu kształcenia psychopedagogicznego i dydaktycznego, tematyka odnosi się do współczesnych teorii rozwoju osobowości, teorii kształcenia i wychowania oraz praktyki edukacyjnej, z uwzględnieniem kreatywnych metod pracy grupowej.
URI: http://hdl.handle.net/10593/6248
Appears in Collections:Materiały dydaktyczne (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Historia dramy.pdf4.82 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons