Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/7706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJabłoński, Sławomir-
dc.date.accessioned2013-09-03T12:06:49Z-
dc.date.available2013-09-03T12:06:49Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.citationForum Oświatowe, 2 (25), 43-59pl_PL
dc.identifier.issn0867-0323-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/7706-
dc.description.abstractAutor analizuje różne ideologie edukacji oraz ich wpływ na rozwój dzieci. Zauważa, że w świetle współczesnych teorii rozwoju psychicznego człowieka kluczowym aspektem sytuacji edukacyjnej jest jej interaktywność rozumiana, na przykład, tak jak w koncepcji epizodów wspólnego zaangażowania Rudolfa Schaffer’a. Główną cechą interaktywnej edukacji szkolnej jawi się, w konsekwencji, jakość dopasowania poziomu rozwoju dziecka i wymagań edukacyjnych ujmowana, na przykład, tak jak w pojęciu strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego. Autor podkreśla również znaczenie adekwatności szkolnego kontekstu do specyfiki życia w dorosłości. Ujawnia się ona w wyborze głównych celów nauczania szkolnego, z których najważniejszymi w tym kontekście jest rozwijanie: 1) zdolności do swobodnego poruszania się w obszarze znaczeniowym i technologicznym kultury, 2) umiejętności samodzielnego analizowania, planowania i realizacji własnych działań, 3) decentracji czyli zdolności do uwzględniania innych niż własny punktów odniesienia.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherPolskie Towarzysto Pedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniepl_PL
dc.subjectstymulowanie rozwoju w edukacjipl_PL
dc.subjectinteraktywne nauczaniepl_PL
dc.subjectcele edukacji w wieku szkolnympl_PL
dc.titleByć bliżej dziecka. Efektywne nauczanie w ujęciu rozwojowympl_PL
dc.typeArtykułpl_PL
Appears in Collections:Artykuły naukowe (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2001 S Bliżej dziecka.pdf13.58 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.