Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/7811
Title: Lady Gaga - hiperrzeczywisty buntownik na sprzedaż jako propozycja tożsamościowa dla globalnej młodzieży
Authors: Wierzba, Paulina
Keywords: kultura popularna
kultura masowa
tożsamość
młodzież
Issue Date: 2013
Publisher: Wydawnictwo DiG
Citation: B. Płonka – Syroka, M. Dąbrowska, J. Nadolna, M. Skibińska (red.) Skandal w kulturze Europejskiej i Amerykańskiej (red.), Wydawnictwo DiG, Warszawa 2013
Series/Report no.: Tabu - Trend - Transgresja;
Abstract: The article analyzes the phenomenon of Lady Gaga, one of the biggest modern culture icons. It shows the influence of the figure on the identity of global youth being constructed. Her image, videos, rhythm and song lyrics describe and express life experience of global teenagers, socializing them to their function in modern reality. The author tries to prove that in contemporary reality even a rebellion has become a product to sell. Youth idols who have undergone the way from counter-culture to pop culture occur to be part of the mainstream. Lady Gaga is more a theory than a theory itself. She constitutes the lens which concentrate the theoretical contexts of transformations of young generation identity, bothering many researchers of postmodern culture.
URI: http://hdl.handle.net/10593/7811
Appears in Collections:Artykuły naukowe (WSE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
WIERZBA Lady Gaga hiperrzeczywisty buntownik na sprzedaż jako propozycja tożsamościowa dla globalnej młodzieży.pdf482.26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons