Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011 by Author "Thornton, Holly"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Dispositions and democratic educational reform(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2011) Thornton, HollyObecne reformy szkolne w USA w większości koncentrują się na odpowiedzialności, pod etykietą testowania wyników pracy nauczycieli. Bywa że konsekwencją takiego kierunku jest spłaszczanie programów nauczania do obserwowalnych zachowań uczniowskich, a tym samym do opanowywania przez uczniów oderwanych od siebie pojęć czy umiejętności. Implikuje to także styl pracy nauczycieli, którzy stają się bardziej technikami nauczania, określającymi szczegółowe postępowanie uczniów w procesie uczenia się. Obecnie w USA obserwuje się działania szkół przeciwne jednostronnemu ograniczaniu pomiaru wyników nauczania do obserwowalnych zachowań na rzecz działania wspierającego rozwój uczniów. Z badań wynika, że takie szkoły odnoszą także akademickie sukcesy mierzone testami oraz zaangażowaniem uczniów w uczenie się. Jednakże przede wszystkim zorientowanie szkoły na rozwój uczniów pociąga za sobą konsolidację współpracy zespołu nauczycielskiego.