Książki/rozdziały (WB)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Książki/rozdziały (WB) by Author "Budzyńska, Agnieszka"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item EKOSYSTEMY WODNE: funkcjonowanie, znaczenie, ochrona i rekultywacja(Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 2019) Budzyńska, Agnieszka; Dondajewska-Pielka, Renata; Rosińska, Joanna; Kozak, Anna; Kowalczewska-Madura, KatarzynaW monografii zebrano jedenaście artykułów dotyczących zagadnień hydrobiologicznych, m.in. badań prowadzonych na jeziorach lobeliowych, nadmiernej eutrofizacji jezior oraz ich rekultywacji i odpowiedzi ekosystemu na prowadzone zabiegi. Odniesiono się do problemu toksycznych zakwitów sinicowych, skłaniających do podejmowania działań rekultywacyjnych. Omówione zostały założenia teoretyczne inaktywacji fosforu w jeziorach wraz z praktycznymi wskazówkami bezpiecznego dla ekosystemu stosowania takiej metody poprawy jakości wód. Szczególną uwagę zwrócono na zbiorowiska organizmów planktonowych (fitoplankton i zooplankton) oraz makrofity i makroglony. Ważnym aspektem monografii jest także funkcjonowanie drobnych zbiorników wodnych oraz ich wykorzystanie jako obiektów dydaktycznych.Item Stojące i płynące wody Poznania(Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, 2019) Gołdyn, Ryszard; Basińska, Anna; Budzyńska, Agnieszka; Dondajewska-Pielka, Renata; Joniak, Tomasz; Klimaszyk, Piotr; Kowalczewska-Madura, Katarzyna; Kozak, Anna; Kuczyńska-Kippen, Natalia; Nagengast, Barbara; Piotrowicz, Ryszard; Szeląg-Wasielewska, Elżbieta; Szyper, Halina; Świdnicki, KasperZamiarem autorów tego opracowania było zebranie i przybliżenie czytelnikowi podstawowych wiadomości o jak największej liczbie zbiorników i cieków wodnych, znajdujących się w granicach administracyjnych Poznania. Do przedstawionych danych należy przede wszystkim położenie zbiorników, przebieg cieków wodnych, ich cechy morfometryczne, ale również tam, gdzie to było możliwe – informacje o walorach przyrodniczych, turystyczno-krajobrazowych i o jakości wody. Mają one zachęcić mieszkańców Poznania do odwiedzania opisanych miejsc w ramach wycieczek, spacerów czy choćby po to, by odpocząć od zgiełku ulic miasta i trudów pracy zawodowej. Mają również rozbudzić zainteresowanie otaczającą przyrodą młodzież szkolną, będąc uzupełnieniem wiedzy zdobywanej w ramach zajęć szkolnych.