Browsing by Author "Klichowska, Anna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Architektura i funkcje ogrodu przedszkolnego w opiniach nauczycieli(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2013) Klichowska, AnnaThe main objective of this article is the diagnosis of preschool gardens and their functions in the opinion of teachers. It presents the results of a diagnostic poll and their interpretations. This paper presents also guidelines for preschool garden architecture.Item Jak dziecko poznaje przyrodę?(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020-04) Kruszwicka, Agnieszka; Bałachowicz, Józefa; Klichowska, Anna; Krauze-Sikorska, Hanna; Klichowski, MichałW rozdziale tym ukazano głęboką potrzebę maksymalnego realizowania edukacji przyrodniczej „w przyrodzie”, a zatem poprzez doświadczanie przyrody. Pokazano z jednej strony, że taka edukacja przyrodnicza jest najefektywniejsza, z drugiej natomiast, że współczesne dzieci, cierpiące na zespół deficytu natury, niezwykle takiej edukacji potrzebują. Omówiono również wybrane strategie realizacji edukacji przyrodniczej „w przyrodzie”, takie jak edukacja leśna, outdoor education i survival. Ponadto, wyjaśniono, że inspiracją do organizacji edukacji przyrodniczej „w przyrodzie” mogą być także klasyczne koncepcje pedagogiczne stworzone przez Rudolfa Steinera, Marię Montessori czy Friedricha Froebla, a także inne „naturalne” idee pedagogiczne, takie jak pedagogika przeżyć czy edukacja ekologiczna.Item Jak technologie informacyjno-komunikacyjne mogą wspierać rozwój dziecka w wieku przedszkolnym? Studium teoretyczne(Wydawnictwo „Eter”, 2017) Klichowski, Michał; Pyżalski, Jacek; Kuszak, Kinga; Klichowska, AnnaCelem tekstu jest opis szans wynikających z użytkowania przez dzieci w wieku 3-6 lat technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) oraz przedstawienie dyrektyw dla wykorzystania TIK przez dzieci w tym wieku (mówiąc o TIK mamy na myśli głównie takie ich popularne formy jak gry, aplikacje, programy, strony internetowe, portale itp., dlatego – co należy bardzo mocno podkreślić – przedstawione w tekście szanse i dyrektywy nie są w każdym przypadku adekwatne do wszystkich rodzajów TIK). W tekście tym będziemy starali się więc odpowiedzieć na pytanie: Jak TIK mogą wspierać rozwój dziecka w wieku 3-6 lat, czy szczegółowiej: Jakie szanse dają TIK dzieciom w wieku 3-6 lat i jak działać, by te szanse wykorzystać