Browsing by Author "Skrzydlewski, Wojciech"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Edukacyjne zastosowania marketingu społecznego(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2003) Skrzydlewski, WojciechIn European countries the so called social marketing, or social advertising, is very popular. Its most visible effects are social campaigns, designed with great expenditure of funds. In Poland also, we have been witnessing a considerable development of this form of use since the early 1990’s. The social marketing is defined as simultaneous adaptation of marketing philosophy and adjustment of marketing techniques for causing changes in people’s behaviour, which ultimately leads to socially desirable changes in attitudes and value systems. In the context of social marketing the most important media are television, newspapers, radio, computers, the Internet and audio communication including audio information recorded on tapes, CD records, DVD records, or MP3 as well as the means of direct marketing (letters, individual printed materials, telephone conversations etc) and outdoor advertising (billboards). The paper also presents Polish experiences of social marketing and proposal of role play game “Social campaign in media” to be used during classes at educational studies at Adam Mickiewicz University in Poznań.Item INTERAKCYJNY MODEL UCZENIA SIĘ MEDIALNEGO(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 1991) Skrzydlewski, WojciechIm vorliegenden Aufsatz wurde die Diskussion über die pädagogischen Aspekte der Arbeit mit audiovisuellen Lernmitteln besprochen. Von vielen Faktoren dieser Arbeit wurden folgende berücksichtigt: inhärente und erworbene Eigenschaften der Medien, das Wesen der Mitteilung, die Art der Aufgabe sowie die psychischen Veranlagungen des Lernenden. Es wurde grundlegende Feststellung in bezug auf die Arbeit mit audiovisuellen Lernmitteln formuliert, und zwar die Medien sind nicht nur Informationsträger, aber vor allem intellektuelle Instrumente, die das Erkenntnis- und Kommunikationsvermögen des Menschen entwicklen und erlauben, seine Kenntnisse zu übermitteln.Item Metodologiczny kontekst badania e-learningu(Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych, 2012) Kuźmicz, Krzysztof; Skrzydlewski, WojciechIntensywny rozwój mobilnych cyfrowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych warunkuje nieuchronność zmiany w sposobie myślenia o e-learningu. Współczesny człowiek żyje i funkcjonuje w medialnym świecie, w przestrzeni, w której masowo upowszechniły się przenośne urządzenia, nowoczesne multimedialne telefony komórkowe oraz bezprzewodowy dostęp do sieci internet. Wspomniane rozwiązania technologiczne umożliwiają ludziom nieskrępowane obcowanie z wytworami kultury i nauki, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują. Do głównych problemów przedstawionych w pracy zaliczam: kontekst teoretyczny i komunikacyjny e learningu, technologiczne, pedagogiczne i metodologiczne aspekty e-learningu.