Browsing by Author "Szymiec, Robert"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Edukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej(2015-12-02) Szymiec, Robert; Strykowski, Wacław. PromotorPraca prezentuje autorską koncepcję edukacji transgresyjno-kulturowej, jak również proponuje autorskie definicje mediów i pojęcie konstruktywizmu indukowanego. Proponowany zarys modelu edukacji medialnej obejmuje trzy obszary: językowy, kulturowy i wiedzy o mediach. Był on implementowany w ramach dwuletniego eksperymentu pedagogicznego w kształceniu studentów na kierunku pedagogika.Item L. Van Lier, The Ecology and Semiotics of Language Learning. A sociocultural perspective(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2013) Szymiec, RobertRecenzja książki prezentującej nowatorskie podejście do istoty języka i metodyki nauczania języka. Autor podkreśla walor powiązania teorii z wnioskami płynącymi dla praktyki edukacyjnej. Innowacyjność recenzowanej książki ma swe źródło w interdyscyplinarnym, socjokulturowym, ekologicznym i prakseologicznym podejściu do problematyki uczenia się języka.Item Metoda immersyjno-medialna – edukacja ery Singularity(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2013) Bestrzyński, Wiesław; Szymiec, RobertArtykuł prezentuje nową metodę nauczania zaprojektowaną dla nadchodzącej ery Singularity. Polega ona na zanurzeniu w mediach, połączonym z eksploracją Internetu. Redefiniuje również rozumienie uczenia się i kompetencji w erze integracji człowieka z komputerem. Metoda wykorzystuje istniejące motywacje i preferencje uczniów, uruchamiając nabywanie języka zamiast klasycznego nauczania.Item Nauczanie responsywne – nowe pojęcie w nauczaniu(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2011) Szymiec, RobertArtykuł prezentuje nową koncepcję nauczania responsywnego, jako zerwanie z tradycyjnym modelem nauczania opartego na programach nauczania. W nowym modelu edukacji przerabianie programu ma być zastąpione przez podążanie za naturalną ciekawością ucznia i chęcią poznawania świata, realizowaną poprzez media elektroniczne. Zasoby edukacji zdalnej i jej najefektywniejsze metody mają zastąpić podręczniki szkolne, używając między innymi intensywnej eksploracji Internetu, jak również specjalnych platform internetowych, takich jak „SuperMemo”.Item Nauka języka obcego – drama jako składnik imersji(Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań, 2008) Bestrzyński, Wiesław; Szymiec, RobertThe focus of attention of the authors oscillates between two main topics, immersion and drama. Immersion process is defined and explained in its three fundamental aspects. Drama, in turn is presented as a medium for delivering immersion to the classroom and beyond in order to achieve outstanding results in foreign language acquisition. The article also presents a variety of issues ranging from the contemporary discoveries in the field of psychology of learning, to one of the core topics in contemporary education – the learning versus acquisition dilemma. It also presents and explains some state of the art experiments on neural connections developmental processes in learning (like the FMRI brain scans).