Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011 by Subject "Czytanie"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Infografika jako forma edukacji w kulturze wzrokocentrycznej(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2011) Leszkowicz, MateuszLudzkość komunikuje się za pomocą obrazów od wieków. Zanim pojawił się alfabet do komunikowania, wykorzystywano malowidła naskalne, piktogramy czy hieroglify. Wszystkie one były rodzajem grafik informacyjnych i stanowiły ważny element kultury. Dzisiaj grafiki informacyjne (czy inaczej infografiki) można określić jako połączenie tekstowych i obrazowych przekazów. Mają one znaczący wpływ na zachowania wizualne współczesnych czytelników. Mapy, wykresy, diagramy czy grafiki statystyczne wypierają znaczną część tekstów znajdujących się w niektórych podręcznikach czy czasopismach. Jednocześnie przetwarzanie wizualnych informacji przez czytelników jest często szybsza i łatwiejsza niż tradycyjne liniowe czytanie tekstów.