Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011 by Subject "autodidacticism"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Samorozwój studenta jako proces i efekt kształcenia(Wydawnictwa Naukowe UAM Poznań, 2011) Kaczmarek, ŻanettaIdea uczenia się przez całe życie jest jedną z istotnych założeń w budowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy. Jest również jednym z kluczowych czynników Procesu Bolońskiego. Pragnienie uczenia się przez całe życie ma na celu stworzenie społeczeństwa wiedzy. Jednakże możliwe jest to tylko wówczas, gdy wyzwolimy w jednostkach takie mechanizmy samorozwojowe jak: samopoznanie, samoocena, poczucie własnej skuteczności, samokształcenie. Uwalniają się one oraz dojrzewają jako skutek komunikacji interpersonalnej. Znaczącą rolę w rozwoju wspomnianych mechanizmów odgrywają nauczyciele akademiccy. Niniejszy artykuł zawiera rozważania teoretyczne oraz doniesienia z badań empirycznych.