Biblioteki/Libraries
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Biblioteki/Libraries by Subject "academic library"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Działalność naukowa Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2018) Piotrowska, EwaW artykule przedstawiono realizację zadań naukowych w systemie biblioteczno-informacyjnym Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (UP). Zaprezentowano zakres czynności na stanowisku sekretarza naukowego Biblioteki Głównej UP oraz obowiązujące na uczelni zasady powoływania osób na stanowiska bibliotekarzy dyplomowanych. Poddano analizie różne formy działalności naukowej: organizowane w bibliotece konferencje, seminaria, warsztaty dla bibliotekarzy, czasopismo elektroniczne i monografie wydawane przez bibliotekę, publikacje naukowe bibliotekarzy, udział w projektach, współpraca z bibliotekami zagranicznymi.Item Witryna biblioteki 2.0 w przestrzeni cyfrowej. Skuteczność promocji, udostępnienia i organizacji oferty bibliotecznej w pomiarach Google Analytics na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2018) Szerksznis, ŻanetaW przestrzeni cyfrowej witryna/portal biblioteki akademickiej ma do spełnienia wiele funkcji realizujących potrzeby społeczności akademickiej, tzw. wartości dodanej, celów i misji uniwersytetu. Tradycyjnie witryna biblioteki związana jest z usługami bibliotecznymi, a obecnie to tzw. 2D: discovery and delivery – odkrywanie i dostarczanie zasobów, szkolenia, zapisy i wypożyczenia, komunikacja z czytelnikami, biblioteki cyfrowe i repozytoria. Wszystkie te usługi realizowane są zdalnie z użyciem programów informatycznych. Portal, wspierany przez kanały społecznościowe oraz nowe media w sieci, promuje działania kulturotwórcze biblioteki jako miejsca i przestrzeni spotkań, uczenia się, nauczania i badań. Biblioteka tworzy przestrzeń cyfrową w modelu biblioteki 2.0 z interakcją, multimedialnością i partycypacją użytkowników. Pomiary Google Analytics pozwalają na przyjrzenie się naszym wirtualnym użytkownikom i analizę realizacji celów stawianych witrynie biblioteki akademickiej, skoncentrowanej na udostępnianiu i dzieleniu się informacją i wiedzą.