Doktoraty (WNPiDz)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Doktoraty (WNPiDz) by Subject "advertising"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Reklama społeczna w miejskiej przestrzeni zewnętrznej Poznania jako forma działania trzeciego sektora(2017) Karatysz, Mateusz; Pawełczyk, Piotr. PromotorPrzedmiotem niniejszej rozprawy uczyniono perswazję w reklamie społecznej wykorzystywaną przez organizacje trzeciego sektora w celu reprodukcji porządku społecznego. Celem pracy jest natomiast analiza technik perswazyjnych, które mogą generować potencjał reklam społecznych do rozszerzonej reprodukcji porządku społecznego. Reprodukcja społeczna odbywa się zdaniem autora rozprawy w dwóch wymiarach: jawnym, w którym naoczna zawartość reklam społecznych, przypomina o tym, co zazwyczaj pozostaje w sferze tabu oraz ukrytym, w którym, w sferze znaczeń wyższego rzędu gromadzi się potencjał perswazyjny służący rozszerzonej reprodukcji porządku społecznego. Poruszaną problematykę usytuowano na gruncie ustaleń Instytutu Badań Społecznych we Frankfurcie nad Menem, gdzie po raz pierwszy wykazano istnienie ukrytych mechanizmów społecznej kontroli sprawowanej za pomocą mediów. W duchu założeń teorii krytycznej wykazano stabilizującą rolę organizacji trzeciego sektora, oraz emancypacyjny charakter reklamy społecznej, przejawiający się w jej potencjale do rozszerzonej reprodukcji porządku społecznego. Jej wyjątkowość polega na tym, że w przeciwieństwie do innych narzędzi komunikowania masowego nie zadowala się ona i nie poprzestaje na zwykłym odtworzeniu status quo panującym w danej zbiorowości społecznej. Jej celem jest zagwarantowanie jednostkom wolności, równości oraz szczęścia poprzez odkrywanie źródeł problemów panujących w społeczeństwie.