Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2011, nr 1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2011, nr 1 by Subject "marketing polityczny"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Debaty prezydenckie 2010: komunikacja przez pryzmat wartości(Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu, 2011) Stępińska, Agnieszka; Wrześniewska-Pietrzak, MartaCelem artykułu jest prezentacja wyników analizy przekazów formułowanych przez dwóch głównych kandydatów w wyborach prezydenckich w 2010 roku, tj. Bronisława Komorowskiego i Jarosława Kaczyńskiego. Praca ma charakter interdyscyplinarny, bowiem łączy w sobie analizę politologiczną kontekstu debat z językoznawczą analizą zawartości wypowiedzi. Wnioski z przeprowadzonych badań potwierdzają, że obaj kandydaci posługiwali się innym rezerwuarem wartości, który ewokował różne sfery aksjologiczne - wysoką w wypowiedziach J. Kaczyńskiego, a niższą B. Komorowskiego. Analiza językowa pokazała również, że językowy obraz świata wartości budowany przez każdego kandydata zakreślał wyraźnie krąg potencjalnych wyborców. Wreszcie, obaj kandydaci wykorzystywali debatę do ukształtowania swojego wizerunku jedynie w dwóch wymiarach „JA jako lider polityczny” i „JA jako przyszły prezydent”, podczas gdy wymiar osobisty wizerunku został podczas debat pominięty przez zarówno przez B. Komorowskiego, jak i J. Kaczyńskiego