Neodidagmata, nr 33/34, 2012
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 33/34, 2012 by Subject "change in mentality"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item XIX-wieczna szkoła w XXI stuleciu(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2012) Gawrecki, LechosławPokolenie XXI wieku żyje w epoce informacji i techniki elektronicznej a uczy się w szkole, której organizacja oraz sposób kształcenia i traktowania uczniów wywodzą się z końca XIX wieku. Słabnie oddziaływanie instytucjonalne, zwłaszcza szkoły i kościoła, a rośnie siła wpływów mediów, Internetu i telekomunikacji komórkowej. Są to główne przyczyny problemów dydaktycznych i wychowawczych we współczesnej szkole. Autor dokonał analizy cech ery społeczeństwa informacyjnego. Przedstawił cztery propozycje zmian w systemie pracy oświatowej: 1) zwiększyć środki finansowe na oświatę; 2) zmienić system kształcenia i doskonalenia nauczycieli na bardziej powiązany z praktyką szkolną; 3) wzmocnić pozycję dyrektora szkoły tak, aby miał on istotny wpływ na wzrost efektywności oddziaływań kierowanej placówki; 4) stworzyć w państwie lobby proinnowacyjne, wspierające zmiany w oświacie i tworzyć atmosferę akceptacji dla tych zmian.