Praktyka Teoretyczna 2013, nr 1(7)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Praktyka Teoretyczna 2013, nr 1(7) by Subject "OECD"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Krytyczna czy bankowa? Edukacja ekonomiczna na uniwersytecie i poza nim(Międzywydziałowa „Pracownia Pytań Granicznych” UAM, 2013) Kowzan, PiotrWzględnie nowym przedmiotem działania sektora finansowego w Polsce i na świecie jest edukacja ekonomiczna. Autor analizuje jej funkcjonowanie w ramach polskiego systemu oświaty i stwierdza, że aktualnie sprowadza się ona do edukacji bankowej – zarówno ze względu na zaangażowanie banków w jej organizację, jak i ukierunkowanie na indywidualizm i konsumeryzm. Ostatnia część artykułu poświęcona jest alternatywie w postaci krytycznej edukacji ekonomicznej, której celem byłby krytyczny opis procesów gospodarczych oraz wypracowywanie indywidualnych i zbiorowych strategii działania w polu ekonomii i jego przekształcaniu.