Neodidagmata, nr 35, 2013
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 35, 2013 by Subject "Edukacja medialna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Kształcenie nauczycieli muzyki w zakresie edukacji medialnej(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2013) Rosiński, AdamAutor publikacji, świadomy niedostatku fachowej literatury dotyczącej związków pedagogiki muzycznej i informatyki, stawia sobie dwa cele: przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu informatyki muzycznej oraz przedstawienie ćwiczeń opartych na pracy z komputerem, stworzonych specjalnie z myślą o rozwoju muzycznym ucznia, dotyczącym szybszego przyswajania materiału i ogólnym wzroście zainteresowania przedmiotem. Przeprowadzone badania wskazują na nowatorski kierunek kształcenia nauczycieli muzyki, który ma na celu nauczenie sprawniejszego posługiwania się technologiami cyfrowymi podczas zajęć muzycznych. Tematyka łączy w całość dziedziny specjalistyczne, w tym: pedagogikę, informatykę, edukację medialną oraz edukację muzyczną, których dogłębna znajomość przez nauczycieli muzyki niewątpliwie poszerza ich wszechstronność i warsztat pracy, nie pozostając bez wpływu na wysoką jakość rezultatów.Item Pedagogika 2.0. O potrzebie kształcenia specjalistów z zakresu e-learningu(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2013) Walter, NataliaObserwowany rozwój uczelni wyższych w kierunku wykorzystania Internetu w edukacji tworzy jednocześnie potrzebę kształcenia osób mogących w sposób kompleksowy organizować nauczanie on-line. Oprócz często wskazywanych kompetencji informatycznych, tacy specjaliści powinni charakteryzować się kompetencjami z zakresu pedagogiki (w tym dydaktyki) oraz psychologii uczenia się. Jednoczesna dogłębna znajomość metod kształcenia on-line oraz wiedza na temat dostosowania ich do treści, celów, efektów, sposobów oceniania oraz ewaluacji tworzy nową jakość, która jest coraz bardziej pożądana na rynku pracy. W artykule szczegółowo uzasadniono potrzebę kształcenia specjalistów z zakresu e-learningu, którą oparto na aktualnym stanie wiedzy pedagogicznej oraz na bieżących obserwacjach i analizach.Item W. Skrzydlewski , S. Dylak (red.), Media, edukacja, kultura: W stronę edukacji medialnej(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2013) Piotrowski, EugeniuszRecenzja publikacji prezentującej zbiór artykułów dot. problematyki edukacji medialnej i edukacyjnych zastosowań mediów. Autor podkreśla walor powiązania tematyki z aspektami kulturowymi i transformacyjnymi, z problemami globalizacji, ale też i z kwestiami rozwoju osobistego w kontekście mediów i nowoczesnych technologii informacyjnych. Zwraca uwagę na przydatność opisów metodyki wykorzystania mediów.