Neodidagmata, nr 35, 2013
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 35, 2013 by Subject "Edukacja seksualna"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Edukacja seksualna w socjoterapii(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2013) Jankowiak, Barbara; Gulczyńska, AnnaAutorki analizują siedem głównych modeli (paradygmatów, wzorców) z refleksji dotyczących reformy szkolnictwa. Zgodnie z przyjętymi w literaturze założeniami, socjoterapia realizuje zarówno cele terapeutyczne, jak i rozwojowe oraz edukacyjne. Edukacyjny i rozwojowy charakter oddziaływań jest szczególnie istotny właśnie w tej formie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ze względu na grupy, do których kierowane są owe oddziaływania pomocowe. Grupy docelowe zajęć socjoterapeutycznych stanowią dzieci i młodzież. Dlatego sensowne wydaje się podejmowanie kwestii związanych z funkcjonowaniem psychoseksualnym człowieka na różnych etapach jego rozwoju. Seksualność jest istotnym atrybutem każdego, mimo to mówienie, a tym bardziej edukowanie w tym obszarze wydaje się stanowić trudność dla wielu dorosłych – zarówno rodziców, jak i nauczycieli. W niniejszej pracy podjęto starania, aby wskazać znaczenie odpowiedniego podejmowania zagadnień z zakresu edukacji seksualnej podczas działań socjoterapeutycznych.