Biblioteka, 2018, nr 22 (31)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Biblioteka, 2018, nr 22 (31) by Subject "academic libraries"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Biblioteka akademicka i nauka w procesie transformacji cyfrowej: próba diagnozy(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu) Hudzik, KrystynaRozważania dotyczą bibliotek akademickich oraz nauki w znaczeniu badań naukowych. Obydwa obszary – biblioteka i nauka – od prawie 30 lat znajdują się w procesie przemian określanych ostatnio mianem transformacji cyfrowej. Nauka tworzy nowoczesne technologie cyfrowe, a te z kolei zmieniają ją samą przez dostarczanie nowych narzędzi i metod badawczych oraz sposobów komunikacji. Z kolei zadaniem bibliotek jest dopasowanie się do nauki i nadążanie za jej oczekiwaniami w zapewnieniu potrzebnej do badań literatury i informacji. Podstawowe pytanie brzmi: czy biblioteka i nauka są dziś na tym samym torze transformacji cyfrowej?