Refleksje, nr 2, jesień-zima 2010
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Refleksje, nr 2, jesień-zima 2010 by Subject "Multitasking medialny"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Multitasking medialny(Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań, 2010) Kuźmicka, KamalaMultitasking medialny – to nowe zjawisko, definiowane jako określone zachowanie odbiorcy, polegające na jednoczesnym korzystaniu z dwóch lub więcej mediów. Obecnie, tylko 19% młodych ludzi nie można określić jako odbiorców multitaskingowych. Co więcej, sposób w jaki informacja, odbierana jednocześnie z różnych źródeł, jest przetwarzana przez odbiorcę, jest inny od standardowego, kiedy odbiorca skupia swą uwagę tylko na jednym źródle informacji. W przypadku multitaskingu uwaga jest dzielona pomiędzy przynajmniej dwa źródła, co czyni poziom przetwarzania informacji niższym. Tym samym, ocena zakresu jednoczesnego percypowania przez odbiorców treści poszczególnych przekazów, stała się tematem zainteresowania medioznawców i reklamodawców. Dotychczas przeprowadzono jednak niewiele badań, pozwalających na oszacowanie zakresu tej percpecji. Przyjmuje się jednak, że dalsze badania w tym kierunku pozwolą na stwierdzenie korzyści płynących z multitaskingu medialnego oraz umożliwią reklamodawcom jego pozytywne wykorzystanie.