Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Help
Sign on to:
My AMUR
Receive email
updates
Edit Profile
Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10593/14150
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
Stelter, Żaneta
-
dc.date.accessioned
2016-01-05T11:51:16Z
-
dc.date.available
2016-01-05T11:51:16Z
-
dc.date.issued
2015-12
-
dc.identifier.citation
Diametros, 46 (2015), s. 92-110.
pl_PL
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10593/14150
-
dc.description.abstract
Jednym z elementów decydujących o jakości życia człowieka jest poczucie sensu życia. Ma ono szczególne znaczenie w sytuacjach granicznych. Jedną z takich sytuacji jest przyjście na świat dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących problematyki poczucia sensu życia rodziców wychowujących dziecko z ograniczoną sprawnością umysłową. W badaniach wzięło udział 87 matek i 65 ojców wychowujących niepełno-sprawnego intelektualnie potomka. Badani rodzice charakteryzują się wysokim poziomem sensu życia. Wyniki pokazały, że poczucie sensu życia rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ma związek m.in. z: cierpieniem, jakiego doświadczają rodzice w wyniku ograniczonej sprawności intelektualnej córki/syna; sposobem realizacji roli rodzicielskiej oraz poczuciem tożsamości rodzicielskiej (doświadczanie siebie w roli matki/ojca).
pl_PL
dc.language.iso
pl
pl_PL
dc.publisher
Instytut Filozofii UJ
pl_PL
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
pl_PL
dc.subject
poczucie sensu życia
pl_PL
dc.subject
rodzicielstwo
pl_PL
dc.subject
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
pl_PL
dc.title
Poczucie sensu życia rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
pl_PL
dc.type
Artykuł
pl_PL
dc.identifier.doi
10.13153/diam.46.2015.838
-
Appears in Collections:
Artykuły naukowe (WNS)
Files in This Item:
File
Description
Size
Format
838-1769-1-SM.pdf
356.73 kB
Adobe PDF
View/Open
Show simple item record
This item is licensed under a
Creative Commons License