Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/14311
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKlichowski, Michał-
dc.date.accessioned2016-02-11T07:05:07Z-
dc.date.available2016-02-11T07:05:07Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationKlichowski, M. (2015). Model TPACK. O potrzebie technopedagogicznego podejścia do wiedzy i kompetencji nauczycieli. W: J. Pyżalski (red.), Nauczyciel w ponowoczesnym świecie. Od założeń teore-tycznych do rozwoju kompetencji. Łódź: theQ studio.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-941942-3-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/14311-
dc.description.abstractW artykule zostały przedstawione wyniki dwóch studiów empirycznych, których celem było zbadanie stosunku przyszłych nauczycieli do nowych edukacyjnych rozwiązań TIK. Studia ta ukazują, że podejście nauczycieli do TIK kształtowane jest nie – jak zakładało wiele wcześniejszych badań – w placówce w której podejmują oni pracę, ale w jednostkach w których są kształceni pedagogicznie. Ponadto pokazują, że stosunek przyszłych nauczycieli do TIK wynika także z ich edukacyjnych/szkolnych doświadczeń – z potrzeby reprodukowania znanych im (nisko stechnicyzowanych) modeli edukacji. Koniecznym wydaje się więc wprowadzenie do systemu kształcenia nauczycieli nowego modelu wiedzy i kompetencji, uwzględniającego zapotrzebowanie na wiedzę i kompetencje technologiczne. Takim modelem może stać się tytułowy TPACK (Technological, Pedagogical and Content Knowledge model) – jego podstawowe założenia zostały przedstawione w ostatniej części tekstu, jako swego rodzaju rekomendacja wynikająca z przytoczonych badań.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publishertheQ studiopl_PL
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesspl_PL
dc.subjectModel TPACKpl_PL
dc.subjectkompetencje nauczycielipl_PL
dc.subjectkształcenie nauczycielipl_PL
dc.subjectedukacja nauczycielipl_PL
dc.subjectwychowawcapl_PL
dc.subjectnauczycielpl_PL
dc.subjectwiedza nauczycielipl_PL
dc.subjectTIK w edukacjipl_PL
dc.titleModel TPACK. O potrzebie technopedagogicznego podejścia do wiedzy i kompetencji nauczycielipl_PL
dc.typeRozdział z książkipl_PL
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Model TPACK.pdf585 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.