Synergiczne formowanie kompetencji infotechnicznych
Loading...
Date
2014
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania
Title alternative
Abstract
Integracja metod tradycyjnych z podejściem innowacyjnym w edukacji wywołuje zjawisko synergii, zwiększające efektywność. Obok asymilacji i akomodacji wiedzy niezbędne są procesy konstruowania i waloryzacji. W formowaniu kompetencji programistycznych szczególną rolę odgrywa podejście responsywne (tj. interakcja uwrażliwiona na potrzeby uczącego się), a w fazie realizacyjnej - immersja (tj. całkowite zanurzenie się ucznia w czynnościach koncepcyjnych i twórczych).
Description
Sponsor
Europejski Fundusz Społeczny
Keywords
metodyka, methodics, dydaktyka, didactics, synergia, synergy, kompetencje, competencies, responsywność, responsiveness, immersja, immersion, zapping, SWOI
Citation
[w:] S. Dylak, S. Ubermanowicz (red.) Strategia nauczania-uczenia się infotechniki, tom I, ss. 96-106
ISBN
978-83-934691-6-1
978-83-934691-7-8 (tom I)
978-83-934691-9-2 (PDF)
978-83-934691-7-8 (tom I)
978-83-934691-9-2 (PDF)