Synergiczne formowanie kompetencji infotechnicznych

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Advisor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania

Title alternative

Abstract

Integracja metod tradycyjnych z podejściem innowacyjnym w edukacji wywołuje zjawisko synergii, zwiększające efektywność. Obok asymilacji i akomodacji wiedzy niezbędne są procesy konstruowania i waloryzacji. W formowaniu kompetencji programistycznych szczególną rolę odgrywa podejście responsywne (tj. interakcja uwrażliwiona na potrzeby uczącego się), a w fazie realizacyjnej - immersja (tj. całkowite zanurzenie się ucznia w czynnościach koncepcyjnych i twórczych).

Description

Sponsor

Europejski Fundusz Społeczny

Keywords

metodyka, methodics, dydaktyka, didactics, synergia, synergy, kompetencje, competencies, responsywność, responsiveness, immersja, immersion, zapping, SWOI

Citation

[w:] S. Dylak, S. Ubermanowicz (red.) Strategia nauczania-uczenia się infotechniki, tom I, ss. 96-106

ISBN

978-83-934691-6-1
978-83-934691-7-8 (tom I)
978-83-934691-9-2 (PDF)

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego