Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/17573
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.editorKrauze-Sikorska, Hanna-
dc.contributor.editorKlichowski, Michal-
dc.date.accessioned2017-04-06T13:28:51Z-
dc.date.available2017-04-06T13:28:51Z-
dc.date.issued2017-04-06-
dc.identifier.citationH. Krauze-Sikorska & M. Klichowski, Eds., Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa. Poznań: AMU Press.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-232-3154-7-
dc.identifier.issn0083-4254-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/17573-
dc.description.abstractNiniejsza książka to już piąty tom prac z serii Świat małego dziecka. Tegoroczna edycja została tak pomyślana, by skoncentrować uwagę czytelnika na tych aspektach analiz teoretyczno-empirycznych i praktyki edukacyjnej, które pozwoliłyby dostrzec zmiany związane z kreowaniem przestrzeni rozwoju i twórczości małego dziecka. Uznaliśmy, że współczesne dziecko egzystuje głównie w dwóch typach przestrzeni: przestrzeniach instytucji i cyberprzestrzeni. Obserwacje zglobalizowanego i zbiurokratyzowanego świata, skłaniają bowiem do konstatacji, iż teraźniejszość dzieciństwa osadzona jest z jednej strony na mechanizmach instytucjonalizacji – dynamika wzrostu dziecka jest w pewnym sensie funkcją zinstytucjonalizowanych interakcji. Z drugiej strony jednak, dzieciństwo w dużej mierze rozgrywa się w cyberprzestrzeni – świat małego dziecka jest w coraz większym stopniu wirtualny i hiperrzeczywisty, a samo dziecko staje się obiektem procesów transhumanistycznych i cyborgizacji. Oczywiście, świat małego dziecko to także inne przestrzenie – jest ich tak wiele, i są tak zróżnicowane, iż nie odważyliśmy się sformułować kategorii elegancko je opisującej. Te „inne” przestrzenie stanowią często antidotum dla targającej dzieckiem instytucjonalizacji i rozpraszającej jego klarującą się tożsamość wirtualizacji. Są to bowiem przestrzenie dające wolność i szansę powrotu do natury, do normalnego, wręcz organicznego rytmu rozwoju i prawdziwego, realnego, szczerego, bezpośredniego, słowem: zwykłego świata małego dziecka.pl_PL
dc.language.isopolpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe UAMpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPsychologia i Pedagogika;245-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesspl_PL
dc.subjectdzieckopl_PL
dc.subjectszkołapl_PL
dc.subjectrozwój dzieckapl_PL
dc.subjectnowe technologiepl_PL
dc.subjectcyberprzestrzeńpl_PL
dc.titleŚwiat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwapl_PL
dc.typeKsiążkapl_PL
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Swiat_malego_dziecka_V.pdf22.75 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons