Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/17706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHeller, Włodzimierz-
dc.contributor.authorJaniak, Anna Maria-
dc.contributor.authorChołody, Mariusz-
dc.contributor.authorNowak, Anna-
dc.contributor.authorSzafrański, Mariusz-
dc.contributor.authorPoniedziałek, Ewelina-
dc.contributor.authorKania, Sławomir-
dc.contributor.authorDolata, Dorota-
dc.contributor.authorMikołajczyk, Magdalena-
dc.contributor.authorMalinouskaya, Volha-
dc.contributor.authorKaźmierska, Marlena-
dc.contributor.authorKlus, Wioletta-
dc.contributor.authorSchmidt, Anna-
dc.contributor.authorSołdyńska, Klaudia-
dc.contributor.authorFechner, Anna-
dc.contributor.editorHeller, Włodzimierz-
dc.contributor.editorJaniak, Anna Maria-
dc.date.accessioned2017-05-15T06:41:28Z-
dc.date.available2017-05-15T06:41:28Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationKompetencje interpersonalne w przestrzeni szkoły, red. W.Heller, A.M. Janiak, Poznań-Kalisz 2016, ss.171.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-65512-04-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/17706-
dc.descriptionmonografia wieloautorskapl_PL
dc.description.abstractProblematyka kompetencji interpersonalnych albo – szerzej rzecz ujmując – tzw. „kompetencji miękkich” staje się na przestrzeni ostatnich kilku lat przedmiotem żywego społecznego zainteresowania. W różnych dziedzinach życia społecznego: w nauce, kulturze, gospodarce, a nawet – w sporcie dostrzegane są, analizowane i chwalone walory wysokiej sprawności komunikacyjnej i relacyjnej każdej osoby ludzkiej. Także w zakresie edukacji szkolnej problematyka ta stopniowo cieszy się coraz większym zainteresowaniem badaczy i praktyków. Odnoszona do przestrzeni szkoły refleksja nad różnymi aspektami pojęcia „umiejętności interpersonalnych” i towarzyszące jej staranie o skuteczne rozwijanie sprawności interpersonalnych uczniów i nauczycieli są godne aprobaty przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że wyposażenie ucznia w te umiejętności i kompetencje osobiste wzbogaca go w trudny do przecenienia skarb na drogi i bezdroża dorosłego życia (nie tylko w wymiarze pracy zawodowej, ale również życia prywatnego). Drugim powodem jest fakt, że nabywane stopniowo w trakcie edukacji szkolnej sprawności interpersonalne znacząco ułatwiają proces zdobywania wiedzy. Wskazują na to badania prowadzone na różnych poziomach edukacji (przywoływane także w niniejszym zbiorze). Przedłożona Czytelnikom monografia niesie prace, które tematycznie łączy zasadnicze pytanie: jakie jest znaczenie umiejętności interpersonalnych ucznia/nauczyciela dla relacji interpersonalnych kreowanych w przestrzeni szkoły? Poszczególni autorzy poszukują odpowiedzi na to pytanie na różne sposoby, odnosząc je do wielorakich aspektów życia szkoły i etapów szkolnej edukacji. Jedni kładą nacisk na wymiar rozumienia, definiowania i dookreślania pojęć związanych z umiejętnościami i kompetencjami interpersonalnymi, a także próbują opisywać i precyzować ich swoisty charakter. Inni – opisują i analizują powiązania między sprawnością interpersonalną ucznia (także: ucznia bardzo zdolnego) a efektywnością szkolnej nauki. Jeszcze inni poszukują związków między mądrością/roztropnością interpersonalną a sztuką budowania wspólnoty, bliskich więzi i dobrej atmosfery w przestrzeni klasy szkolnej i grupy rówieśniczej. Wszystkich autorów łączy jednak, poza zainteresowaniem określonym wyżej tematem-pytaniem, troska o naszą szkołę na różnych poziomach edukacji. Staranie o to, by szkoła stawała się miejscem przyjaznym uczniowi, aby nauczanie szkolne i edukacja akademicka niosły nie tylko wszechstronną wiedzę, lecz także wpływały na to, żeby absolwentów szkół cechowała bogata osobowość – „bogata” również w umiejętności interpersonalne.pl_PL
dc.language.isopolpl_PL
dc.publisherUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystycznypl_PL
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesspl_PL
dc.subjectkompetencje interpersonalnepl_PL
dc.subjectkomunikacjapl_PL
dc.subjectumiejętności interpersonalnepl_PL
dc.subjectszkoła wyższapl_PL
dc.subjectdiagnozapl_PL
dc.titleKompetencje interpersonalne w przestrzeni szkołypl_PL
dc.typeKsiążkapl_PL
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WPA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kompetencje_interpersonalne_w_przestrzeni_szkoly.pdfmonografia wieloautorska2.28 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.