Role mass media in economical crisis. Case of Uzbekistan

Loading...
Thumbnail Image

Date

2012

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM w Poznaniu

Title alternative

Rola mass mediów w kryzysie gospodarczym. Przypadek Uzbekistanu

Abstract

Lokalne i globalne media przeżywają aktualnie gwałtowny rozwój, będący skutkiem postępu technicznego. Nie można dziś rozróżniać pomiędzy mediami europejskimi, dziennikarstwem zachodnim, mediami Azji czy dziennikarstwem Afryki. Jak powiedział D. Rendall są dwa rodzaje dziennikarstwa: dobry i zły (1996). Wszystkie mass media stoją wobec globalnego rozwoju. Wskutek rozpoczętej z końcem dwudziestego wieku globalizacji zwiększyły się możliwości przekazywania informacji we wszystkich dziedzinach nauki i kultury, wraz z dziennikarstwem. Pojawienie się internetu, jako jednego z rodzajów mass mediów, zmieniło ich świat. Internet nie wymaga ponoszenia kolosalnych kosztów założycielskich czy dystrybucyjnych. Ze względu na potencjał techniczny internetu inne mass media stoją dziś w obliczu kryzysu. Ostatnio pojawiły się doniesienia o zmniejszaniu nakładów gazet. Warto odnotować, że kryzys dziennikarstwa nie jest wynikiem globalnego kryzysu gospodarczego, ale skutkiem pojawienia się nowych mass mediów. Kryzys gospodarczy rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych by objąć cały świat. Globalna gospodarka obawia się teraz jego drugiej fali, płynącej z Europy, chociaż eksperci mają nadzieję, że będzie łagodniejsza niż kryzys amerykański. Skąd wziął się światowy kryzys i jak można mu zapobiec w Uzbekistanie?

Description

Sponsor

Keywords

Citation

Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2012, nr 3, s. 325-338.

ISBN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego