Światy niedokończone. Procesualność światoopowieści w grach wideo.

Loading...
Thumbnail Image

Date

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title alternative

Unfinished worlds. Processuality of storyworld in video games.

Abstract

Praca „Światy niedokończone. Procesualność światoopowieści w grach wideo” stanowi próbę uchwycenia szczególnej własności gier wideo – ciągłej zmiany, dynamiki zachodzącej zarówno w trakcie rozgrywki, jak i poza nią. W tym celu autor posługuje się licznymi pojęciami (światoopowieść, wirtualne/aktualne, asamblaż), które przetworzone i zestawione ze sobą dają możliwość opisu zjawisk zachodzących w środowisku gier wideo. Znaczącym elementem rozważań jest ciągłe zmienianie perspektywy między wewnętrzną (gracza) i zewnętrzną (badacza), ale również próba opisu perspektyw nieantropocentrycznych, czyli obiektów wchodzących w skład asamblażu gry wideo.
Work "Unfinished worlds. The processuality of storyworld in video games" is an attempt to capture the special property of video games - constant change, dynamics taking place both during and off the game. To this end, the author uses a number of concepts (storyworld, virtual / current, assemblage) that, when processed and juxtaposed together, provide an opportunity to describe the phenomena occurring in the video game environment. A significant element of considerations is the constant change of perspective between the internal (player) and external (researcher), but also an attempt to describe non-antropocentric perspectives, like objects included in the video game assemblage.

Description

Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej

Sponsor

Keywords

groznawstwo, światoopowieść, gry wideo, ekologia, autoetnografia, game studies, storyworld, video games, ecology, autoetnography

Citation

Seria

ISBN

ISSN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License