Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/25562
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPrzybyła, Tomasz-
dc.contributor.authorBronikowski, Michał-
dc.contributor.authorBzdęga, Bartłomiej-
dc.contributor.authorCichy, Ireneusz-
dc.contributor.authorHofman, Joanna-
dc.contributor.authorHrybiuk, Olena-
dc.contributor.authorKaiser, Izabela-
dc.contributor.authorKolczyńska-Przybycień, Kinga-
dc.contributor.authorRokita, Andrzej-
dc.contributor.authorKlichowski, Michał-
dc.contributor.editorKrauze-Sikorska, Hanna-
dc.contributor.editorKlichowski, Michał-
dc.date.accessioned2020-04-01T14:38:12Z-
dc.date.available2020-04-01T14:38:12Z-
dc.date.issued2020-04-11-
dc.identifier.citationPrzybyła, T., Bronikowski, M., Bzdęga, B., Cichy, I., Hofman, J., Hrybiuk, O., Kaiser, I., Kolczyńska-Przybycień, K., Rokita, A., i Klichowski, M. (2020). Dziecięca matematyka. W H. Krauze-Sikorska i M. Klichowski (red.), Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki (pp. 119-137). Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.identifier.isbn978-83-232-3590-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/25562-
dc.description.abstractW rozdziale tym przedstawiono tradycyjne metody kształtowania kompetencji matematycznych dzieci, takie jak metoda samodzielnych doświadczeń, kierowania aktywnością, zadań i ćwiczeń; metody oparte na pokazie, przykładzie, udostępnianiu sztuki, rozmowie, opowiadaniu, zagadce, objaśnieniu, instrukcji, wierszu i piosence, czy też metody żywego słowa. Omówiono także alternatywne strategie, takie jak: metody bazujące na koncepcji pedagogicznej Montessori, Froebla, Steinera, Domana czy Friedrich, de Galgóczy i Schindelhauer, a także Naglaka, Rokity i Rzepy. Pokazano również nowe, oparte na technologiach informacyjno-komunikacyjnych, przestrzenie aktywności matematycznych: środowisko rzeczywistości wirtualnej i cyberparków. Odniesiono się ponadto do uczniów ze specjalnymi potrzebami matematycznymi, którzy wymagają jeszcze innych metod pracy. W tym kontekście wyjaśniono różnice między takimi problemami z matematyką jak akalkulia, dyskalkulia czy specyficzne trudności matematyczne. Wreszcie ukazano to, jak rozpoznać w klasie uczniów uzdolnionych matematycznie, jak z nimi pracować oraz wyróżniono kompetencje zawodowe, które powinien posiadać nauczyciel takich uczniów. Rozdział kończy krótkie podsumowanie zachęcające do refleksji nad procesem nauczania matematyki.pl
dc.language.isopolpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe UAMpl
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesspl
dc.subjectdzieckopl
dc.subjectmatematykapl
dc.subjectkompetencje matematycznepl
dc.subjectmetody kształceniapl
dc.subjectakalkuliapl
dc.subjectdyskalkuliapl
dc.subjectspecyficzne trudności matematycznepl
dc.subjectuzdolnienia matematycznepl
dc.subjectmetoda samodzielnych doświadczeńpl
dc.subjectmetoda kierowania aktywnościąpl
dc.titleDziecięca matematykapl
dc.typeRozdział z książkipl
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dziecieca_matematyka.pdf400.92 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.