Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/6854
Title: G.W.F. Hegel – education as a moment of historical reality
Other Titles: G.W.F.Hegel – edukacja jako punkt w rzeczywistości historycznej
Authors: Somr, Miroslav
Keywords: Phenomenology of Spirit
Bildung
absolute knowing
philosophy of spirit
self-alienation
real morality
Fenomenologia Ducha
filozofia ducha
autoalienacja
moralność
Issue Date: 2013
Publisher: Wydawnictwo Naukowe UAM
Citation: Studia Edukacyjne, nr 24, 2013, s. 289-301
Abstract: The question regarding the educational work of G.W.F. Hegel may appear absurd to the defenders of the philosophical purity of his thought. However, generally speaking, it could be asserted that every philosophical system does include a theory of education. The present paper elaborates the assumption that there is an educational signifi cance inherent in Hegel’s philosophy and that the concept of education is contained in his Phenomenology of Spirit.
Description: Pytanie dotyczące edukacyjnej myśli G.W.F. Hegla może wydawać się absurdem. Jednak, ogólnie rzecz biorąc, można uznać, iż w każdy system fi lozofi czny wpisana jest teoria edukacji. W artykule ukazuję, że teoria edukacji jest nieodłącznym elementem fi lozofi i Hegla i że koncepcja edukacji jest zawarta w Fenomenologii Ducha.
URI: http://hdl.handle.net/10593/6854
ISBN: 978-83-232-2576-8
ISSN: 1233-6688
Appears in Collections:Studia Edukacyjne, 2013, nr 24

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
studia_eduk_24_s_289-302.pdf587.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.