Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011 by Author "Burewicz, Andrzej"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Metoda projektów w zajęciach szkolnych(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2011) Strykowski, Wacław; Burewicz, AndrzejProjekty jako metoda nauczania i uczenia się jest znana od wielu wieków w różnych dzidzinach sztuki a w wieku XX już w szkole jako system dydaktyczny - rodzaj pedagogiki progresywistycznej, przygotowujący do wychowania we współczesnym świecie. W artykule omówiono typologie metody projektów, ich konstytutywne cechy, sposoby kierowania realizacją projektów przez nauczyciela, zasady tworzenia warunków do kształcenia tą metodą oraz potencjalne możliwości zagrożeń podczas realizacji zadań projektowych w procesie szkolnym. Kształcenie metodą projektów determinowane jest wieloma czynnikami, stąd omawiane są rodzaje projektów przydatnych w szkole, etapy kształcenia oraz ewaluacja tematu realizowanego tą metodą.