Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 31/32, 2010/2011 by Author "Czapla, Małgorzata"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Strategie w edukacji dla zrównoważonego rozwoju(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2011) Czapla, Małgorzata; Kaźmierczak-Grygiel, EwaŚcieżki przyrodniczo-dydaktyczne to jedna z form zdobywania wiedzy w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Są one niezbędnym elementem w edukacji dla zrównoważonego rozwoju, która wymaga adekwatnych strategii nauczania. W pracy zaprezentowano dwie kategorie strategii nauczania: transmisyjną i aktywizującą. W pierwszej nauczyciel utrwala bierność poznawczą uczniów; w drugiej organizuje warunki, w których uczeń aktywnie poszukuje wiedzy i w wyniku podjętych działań psychicznych oraz fizycznych samodzielnie konstruuje własne rozumienie otaczającego go świata. Przykładem praktycznej realizacji interdyscyplinarnych zadań edukacyjnych, w myśl idei zrównoważonego rozwoju, jest ścieżka przyrodniczo-dydaktyczna realizowana na terenie Ogrodu Botanicznego UAM, pod tytułem: Drzewa i krzewy w poemacie „Pan Tadeusz”. Ścieżka ta łączy w sobie elementy przyrodnicze, historyczne i patriotyczne.